Menu

Przeskocz do treści
Bezzałogowce
  • Aktualności
    • Wszystkie
    • PKW Afganistan
    • Ciekawostki
    • BSP w mediach
    • BSP na świecie
    • Wymogi dla BSP
    • Dla pilota
    • Programy dla analityków
    • Przetargi
  • Wydarzenia
    • KONFERENCJE, SPOTKANIA, TARGI
    • Konkursy i Zawody
  • Prawo
  • Galeria
  • Kontakt

Bezzałogowce

Znamy Cię tylko z widzenia

Reklama

Tagi

2012 aerostar Afganistan atak bal bezpilotowe bezpilotowy bezzałogowce bezzałogowe bezzałogowiec bezzałogowy bsl bsp dron drony dywizjon FlyEye Gdańsk iran kamera lotnictwa model mon mspo Orbiter Pakistan pilot polska powietrzne predator przetarg rq-170 samolot samoloty scaneagle sentinel statki straż uav warszawa wypadek wystawa zakup zdarzenie śmigłowiec

PRZESTRZEŃ POWIETRZNA W CZASIE EURO 2012

Posted on by greg

Polska Agencja Żeglugi Powietrznej opublikowała na swoich stronach zmianę do AIP Polska wchodzącą w życie 03.05.2012, dotyczącą zmian w przestrzeni powietrznej w związku z EURO 2012.

Dzięki przychyleniu się PAŻP do wniosku, portal bezzalogowce.pl otrzymał możliwość rozpoczęcia akcji informowania, wszystkich osób mających w zamyśle latanie wszelkiego rodzaju robotami, o zasadach funkcjonowania przestrzeni powietrznej w trakcie turnieju.

Wspomniane zasady obowiązują także w stosunku do instytucji zlecających loty (w tym loty bezzałogowe lub modeli latających) w celu filmowania, fotografowania lub podglądania z góry. W najlepiej pojętym interesie, jest poinformować zleceniodawcę o istnieniu ograniczeń oraz odmowa realizacji lotu jeśli zlecenie grozi ich złamaniem. Pamiętajmy, że zleceniodawca nie jest, z reguły, specjalistą lotniczym, a za wszystko co stanie się w powietrzu odpowiedzialna jest osoba sterująca maszyną, bez względu na to czy zajmuje miejsce w kabinie (w powietrzu) czy też na ziemi.

Należy mieć świadomość, że wzrośnie natężenie lotów różnego rodzaju służb porządkowych, ochrony, mediów i ratowniczych. Ich przeloty nie odbywają się po stałych trasach. Rozłożenie uwagi pilotów tych maszyn może skutkować niezauważeniem poruszającego się w powietrzu modelu, co może doprowadzić do zdarzenia lotniczego, a może nawet zderzenia.

Wykonywanie lotów może także skutkować zaalarmowaniem służb porządkowych, przez co mogą zostać one odciągnięte od dużo ważniejszych zadań.

Czarny scenariusz to: przerwany mecz – z powodu leżącego na murawie boiska modelu z kamerą – po jego upadku na skutek awarii sterowania – która nastąpiła w wyniku zaskoczenia osoby sterującej lub też dzięki rutynie „przecież mi nigdy TO się nigdy dotąd nie zdarzyło”.

Ogólnie rzecz ujmując – kto nie musi niech pozostanie w domu, czyli:

  • Ci którzy nie muszą – niech zweryfikują plany latania i poczekają na lepszą atmosferę,

  • Ci którzy muszą ze względu na wykonywaną pracę – niech w trójnasób zwiększą poczucie odpowiedzialności i dokładnie kontrolują każdy swój krok oraz zapewnią sobie (i innym) informacje i zgody na wykonywanie lotów,

  • Ci myślą, że muszą, bo wynika to z ich podejścia do życia w stylu: „nikt mi nic nie będzie zakazywał” lub też „co ja nie potrafię” lub też „ale będą fajne zdjęcia, a frajerstwo niech siedzi w domach” itp. – niech się zastanowią (niezależnie od: wieku, medali, osiągnięć, przynależności klubowej i czasookresu zajmowania się modelarstwem).

Ponieważ przebijanie się przez dokumentację może nastręczać problem, dlatego też poniżej znajduje się streszczenie zawierające w sobie sprawy ważne z punktu widzenia lotnictwa bezzałogowego czy też modeli zdalnie sterowanych.

 

UWAGA: INFORMACJE ZAWARTE NA STRONIE BEZZALOGOWCE.PL NIE SĄ DO UŻYTKU OPERACYJNEGO.

Dookoła miast w których będą odbywały się mecze zostały wydzielone strefy o ograniczonym ruchu lotniczym – typu R (restricted) o promieniu 50 licząc od wskazanych współrzędnych. Granice stref rozciągają się od ziemi do wysokości 9500 stóp (2895 m).

W granicach poszczególnych miast (a dokładniej FIS) zostały wyznaczone strefy typu R, rozciągając się nad ważnymi, z punktu widzenia turnieju, miejscami.

RODZAJE WPROWADZONYCH OGRANICZEŃ: We wszystkich strefach obowiązuje zakaz wykonywania lotów. Wyjątki są podane w opisie każdej strefy. Loty komercyjne czy też amatorskie, bezzałogowych statków powietrznych (lub też modeli latających) nie są wymienione jako zwolnione z ograniczeń.

Zapisy suplementu każą domniemywać, że dopuszcza się loty BSP, ale tylko w ramach lotów z ograniczeń zwolnionych np.: w ramach lotów lotnictwa państwowego (chociażby wojskowe BSP).

CZAS – jeśli nie podano inaczej oznacza czas UTC

GND – poziom ziemi (ground)

FL – poziom lotu (Flight Level) w setkach stóp (FT)

AMSL – ponad średni poziom morza (Above Main Sea Level)

BSP – bezzałogowy statek powietrzny

Link do suplementu TUTAJ

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Posted in Bez kategorii | Tagged bezpilotowe bezzałogowe drony euro Gdańsk Kołobrzeg Kraków Poznań przestrzeń powietrzna warszawa Wrocław
Proudly powered by WordPress
Theme: Flint by Star Verte LLC
Strona używa plików cookies. Dzięki nim możemy dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce. Korzystanie z naszej strony internetowej jest co do zasady możliwe bez podawania danych osobowych. Dane które pobierane automatycznie, przetwarzane są zgodnie z aktualnymi regulacjami ustawowymi dotyczącymi ochrony danych osobowych (RODO,GIODO).Accept Read More
Privacy & Cookies Policy

Necessary Always Enabled

Non-necessary