NIEMCY
Firma MAVinci zaprezentowała samolot Sirius II. Start samolotu odbywa się z ręki, lądowanie na spadochronie. Platforma służy przede wszystkim do wykonywania pionowych serii zdjęć lotniczych.
Podst. dane samolotu:
długotrwałość lotu: 30 min
zasięg: ——-
MTOW: 3,3 kg
zakres prędkości: ok 40 kts
W pawilonie niemieckim na uwagę zasługuje oferta firmy ESG. Na bazie śmigłowca firmy Swiss UAV zaprezentowała ona system SAAFu (Sense And Avoid Function).
System pozyskuje dane min. z radarów DFS (niemiecka kontrola ruchu lotniczego) i wyświetla je na monitorze znajdującym się w pobliżu stacji kontroli BSP. System skąłda się z kilku elelmentów:
1. Łączy odbierajacych dane o ruchu lotniczym z cywilnej i wojskowej sieci RADNET i milRADNET
2. modułu tworzącego hipotetyczne ścieżki lotu obiektów znajdujących się w pobliżu platformy powietrznej
3. modułu wykrywania potencjalnych kolizji, który porównuje przeliczone trasy lotów i wskazuje na zaistnienie przekroczenia założonych wcześniej separacji.
4. Modułu wyświetlającego sytuację na ekranie.
Widok ekranu systemu SAAFu.