Menu

Przeskocz do treści
Bezzałogowce
  • Aktualności
    • Wszystkie
    • PKW Afganistan
    • Ciekawostki
    • BSP w mediach
    • BSP na świecie
    • Wymogi dla BSP
    • Dla pilota
    • Programy dla analityków
    • Przetargi
  • Wydarzenia
    • KONFERENCJE, SPOTKANIA, TARGI
    • Konkursy i Zawody
  • Prawo
  • Galeria
  • Kontakt

Bezzałogowce

Znamy Cię tylko z widzenia

Reklama

Tagi

2012 aerostar Afganistan atak bal bezpilotowe bezpilotowy bezzałogowce bezzałogowe bezzałogowiec bezzałogowy bsl bsp dron drony dywizjon FlyEye Gdańsk iran kamera lotnictwa model mon mspo Orbiter Pakistan pilot polska powietrzne predator przetarg rq-170 samolot samoloty scaneagle sentinel statki straż uav warszawa wypadek wystawa zakup zdarzenie śmigłowiec

W Szwecji też?

Posted on by greg

W zaszłym tygodniu byliśmy świadkami niemałej „burzy” po deklaracji MON o rozważanych kierunkach działań wobec samolotów Su-22. Jednym z nich miałoby być przejęcie części zadań przez bezzałogowe statki powietrzne.

Informacje na ten temat powtórzyły za PAP portale informacyjne, a na specjalistycznych (i nie tylko) forach rozgorzały dyskusje. W ogólnym rozrachunku projekt zebrał negatywne opinie, do określenia „brednie” włącznie. Tymczasem…..

Tymczasem, w Szwecji, propozycja bezzałogowego samolotu JAS-39 Gripen jako jedna z siedmiu dróg modernizacji tego samolotu, została przedstawiona rządowi przez specjalnie do tego celu powołaną komisję. Link TUTAJ (w j. szwedzkim).

Analiza obejmuje horyzont czasowy do 2030 r. i wskazuje na szereg warunków które bezzałogowy Gripen będzie musiał spełnić. Nie mniej jednak, propozycja ta jest prezentowana na równi z propozycjami modernizacji systemów pokładowych, zachowaniu dotychczasowych wersji, wymiany silnika i importu innych samolotów. To oznaczałoby, że propozycji polskiego MON ciężko będzie zarzucić bredzenie. Szwedzi dają sobie więcej czasu, z tym że nie użytkują oni samolotów Su-22, a więc i nie są poddani presji związanej z postępującym starzeniem się tego sprzętu.

Spoglądając na całość sprawy z nieco innego punktu widzenia zauważmy, że mamy rok 2012 i do 2018 (określonego jako rok graniczny) pozostaje 5,5 roku. To prawie tyle ile trwała II wojna światowa. Patrząc tylko na technikę lotniczą, rozpoczęły ją samoloty min. ze stałym podwoziem, a zakończyły samoloty odrzutowe. Od utworzenia dywizji pancernych w Niemczech (1935), a do momentu kiedy ruszyły na Polskę jako część niemieckiego ataku (1939) minęło lat 5.

Czy przy dzisiejszych możliwościach projektowo-produkcyjnych, stworzenie bezzałogowego samolotu który przejmie część zadań samolotów Su-22 jest aż tak niemożliwe? 

Posted in Aktualności | Tagged bezzałogowe brednie bsl bsp czołg drony gripen JAS-39 mon PAP rządowi samolot samoloty su-22 Szwecja
Proudly powered by WordPress
Theme: Flint by Star Verte LLC
Strona używa plików cookies. Dzięki nim możemy dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce. Korzystanie z naszej strony internetowej jest co do zasady możliwe bez podawania danych osobowych. Dane które pobierane automatycznie, przetwarzane są zgodnie z aktualnymi regulacjami ustawowymi dotyczącymi ochrony danych osobowych (RODO,GIODO).Accept Read More
Privacy & Cookies Policy

Necessary Always Enabled

Non-necessary