Menu

Przeskocz do treści
Bezzałogowce
  • Aktualności
    • Wszystkie
    • PKW Afganistan
    • Ciekawostki
    • BSP w mediach
    • BSP na świecie
    • Wymogi dla BSP
    • Dla pilota
    • Programy dla analityków
    • Przetargi
  • Wydarzenia
    • KONFERENCJE, SPOTKANIA, TARGI
    • Konkursy i Zawody
  • Prawo
  • Galeria
  • Kontakt

Bezzałogowce

Znamy Cię tylko z widzenia

Reklama

Tagi

2012 aerostar Afganistan atak bal bezpilotowe bezpilotowy bezzałogowce bezzałogowe bezzałogowiec bezzałogowy bsl bsp dron drony dywizjon FlyEye Gdańsk iran kamera lotnictwa model mon mspo Orbiter Pakistan pilot polska powietrzne predator przetarg rq-170 samolot samoloty scaneagle sentinel statki straż uav warszawa wypadek wystawa zakup zdarzenie śmigłowiec

BEZZAŁOGOWY SAMOLOT W PODLASKIEJ STRAŻY POŻARNEJ JUŻ W LISTOPADZIE

Posted on by greg

za portalem lomza-echo.pl Czwartek, 30 Lipiec 2009

Najpóźniej od listopada br. podlascy strażacy będą mieli do dyspozycji  patrolowy samolot bezzałogowy. Statek powietrzny będzie wyposażony w kolorową kamerę z funkcją dzień/noc i robienia zdjęć z rejestracją dźwięku, kamerę termowizyjną, sensory do pomiaru stężenia tlenu w powietrzu, stężenia amoniaku w powietrzu oraz sensory do pomiaru dolnej granicy wybuchowości gazów wybuchowych. Statek powietrzny ma być gotowy do startu już po 20 min od chwili podjęcia decyzji i będzie mógł wykonać 90 minutowy lot w warunkach ubogich w tlen, a jego minimalny pułap lotu ma być nie niższy niż 200m. Wojewódzka Komenda Państwowej Straży Pożarnej w Białymstoku jako pierwsza w kraju zdecydowała o potrzebie zakupu samolotu bezzałogowego tłumacząc się trudną specyfiką terenu (m.in. cztery parki narodowe i duże obszary bagienne).

Maszyna będzie kosztować kilkaset tysięcy złotych. Jeden z oferentów twierdzi, iż nie da się go zbudować za mniej niż półtora miliona. To ogromne pieniądze, porównywalne z kwotą, którą trzeba wydać na normalny samolot.

Samolot bezzałogowy nie wymaga pilotów, hangaru, pasa startowego ani cystern z paliwem i w ocenie specjalistów będzie znacznie tańszy w eksploatacji, niż normalna maszyna. (podkreślenie moje)

Takie to i pojęcie o bezzałogowcach.  Przypomnę tylko, że nawet tak ciężki sprzęt jak czołg przechowuje się pod wiatą (w miarę możliwości) a na pewno dąży się do tego. No cóż takie to i pojęcie. Wiadomo też że zestaw będzie przechowywany na komendzie. W takim razie ktoś będzie musiał siedzieć w dyżurze ponieważ należy zapewnić 20 min do startu. Tak jak wspomniałem życzę wytrwałości, szkoda tylko że znów stara się wyważyć otwarte drzwi podczas gdy rozwiązanie, jakie jest omawiane, funkcjonuje w naszym kraju i pierwsze doświadczenia są już wypracowane. Jednym z nich są warunki przechowywania.

Ciekawy jest też komentarz o braku pilota. Nie ma statków powietrznych bezpilotowych, pilot jest zawsze. Wszak ktoś steruje samolotem w trakcie lotu. A jak nazywa się człowiek sterujący samolotem lub śmigłowcem?? Zestawy nie maja załogi na pokładzie, a to zasadnicza różnica.

Ciekawi mnie też w czym będzie przechowywane paliwo (jeśli będzie to BSP zasilany paliwem) jeśli nie potrzebuje cysterny.

 

 

Posted in BSP dla Podlaskiej Straży Pożarnej
Proudly powered by WordPress
Theme: Flint by Star Verte LLC
Strona używa plików cookies. Dzięki nim możemy dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce. Korzystanie z naszej strony internetowej jest co do zasady możliwe bez podawania danych osobowych. Dane które pobierane automatycznie, przetwarzane są zgodnie z aktualnymi regulacjami ustawowymi dotyczącymi ochrony danych osobowych (RODO,GIODO).Accept Read More
Privacy & Cookies Policy

Necessary Always Enabled

Non-necessary