Menu

Przeskocz do treści
Bezzałogowce
  • Aktualności
    • Wszystkie
    • PKW Afganistan
    • Ciekawostki
    • BSP w mediach
    • BSP na świecie
    • Wymogi dla BSP
    • Dla pilota
    • Programy dla analityków
    • Przetargi
  • Wydarzenia
    • KONFERENCJE, SPOTKANIA, TARGI
    • Konkursy i Zawody
  • Prawo
  • Galeria
  • Kontakt

Bezzałogowce

Znamy Cię tylko z widzenia

Reklama

Tagi

2012 aerostar Afganistan atak bal bezpilotowe bezpilotowy bezzałogowce bezzałogowe bezzałogowiec bezzałogowy bsl bsp dron drony dywizjon FlyEye Gdańsk iran kamera lotnictwa model mon mspo Orbiter Pakistan pilot polska powietrzne predator przetarg rq-170 samolot samoloty scaneagle sentinel statki straż uav warszawa wypadek wystawa zakup zdarzenie śmigłowiec

SZACHOWNICE NA AEROSTARACH DLA POLSKI

Posted on by greg

Zbliża się termin przekazania pierwszego z zakupionych systemów bezzałogowych statków powietrznych typu Aerostar, zamówionych w lutym br.

System będzie testowany w Afganistanie i jeśli nie spełni oczekiwań, możliwe będą kary umowne do zerwania kontraktu włącznie. Przypomnijmy że MON zamówiło wersję C samolotu Aerostar.

Personel bezzałogowców wrócił już do kraju, o czym pisaliśmy TUTAJ. 

Portal altair.com.pl opublikował zdjęcia Aerostarów w barwach lotnictwa polskiego.

 

  źródło: altair.com.pl

Zauważalna jest znaczna przesada w wielkości szachownic umieszczonych na statecznikach pionowych samolotów. Kolejnym problemem wydaje się być kolor znaków. Samoloty bezzałogowe wykonują, bądź co bądź, delikatne misje i chyba nie ma potrzeby oznajmiania, iż właśnie jesteś obserwowany przez polski BSP. Nie bez znaczenia jest rwetes jaki się podniesie w razie problemów. Wyobraźmy sobie, że na obrazkach poniżej widać biało-czerwone szachownice. Czy Polska jest gotowa na taki szok? 

 

 źródło:militaryphotos.com

Przydatność znaków lotnictwa na samolotach rozpoznawczych jest, oględnie mówiąc, dyskusyjna. Jednakże jeśli muszą być, to należałoby skorzystać z własnych doświadczeń. Nie od dziś funkcjonują flagi na mundur w kolorach czarnym i khaki lub kremowym i khaki (na mundur pustynny). Namalowanie szachownic, gdzie kolor biały byłby namalowany, a czerwony reprezentowany przez kolor kadłuba, zdaje się być rozwiązaniem optymalnym.

 

O wiele bardziej niepokojącym szczegółem, widocznym na zdjęciach polskich Aerostarów, jest silnik. Wygląda na to że Producent pozostał przy dotychczasowych dwusuwowych silnikach typu Zanzottera 498i o mocy 38 KM. Czy silnik ten wystarczy na użytkowanie samolotów w Afganistanie, gdzie starty odbywają się na wysokości 2500 m n.p.m., a loty znacznie wyżej?

źródło: altair.com.pl

źródło: altair.com.pl

Sprawę dodatkowo komplikuje fakt, iż na zdjęciach wyraźnie widać wersję C, z dłuższymi skrzydłami. Dłuższe skrzydła oznaczają większy ciężar i większy opór w powietrzu.  Widać również bardziej rozsunięte belki ogonowe, a więc przygotowane do zamontowania większego silnika i śmigła. Całość zmian powoduje zwiększenie ciężaru platformy do około 300 kg (MTOW).

Nie od dziś znane są problemy śmigłowców użytkowanych przez polski kontyngent, a związane z rozrzedzeniem powietrza i zmiennymi wiatrami występującymi w tamtejszych warunkach.Sytuacja może dotyczyć także bezzałogowców. Prawdopodobnie, umowa zakupu nie określa rodzaju silnika, ale przecież wiadomo że Aerostar, był testowany z silnikiem czterosuwowym o większej mocy.

Silnik Zenzoterra 498i, musi napędzić 80 cm śmigło (średnica) i konstrukcję samolotu ważącą ok 230 kg  (w wersji B) masy startowej (MTOW). Zużycie paliwa – 5 l/h.

 

 

 

Posted in BSP w mediach | Tagged aerostar bezzałogowe mon polska Szachownice
Proudly powered by WordPress
Theme: Flint by Star Verte LLC
Strona używa plików cookies. Dzięki nim możemy dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce. Korzystanie z naszej strony internetowej jest co do zasady możliwe bez podawania danych osobowych. Dane które pobierane automatycznie, przetwarzane są zgodnie z aktualnymi regulacjami ustawowymi dotyczącymi ochrony danych osobowych (RODO,GIODO).Accept Read More
Privacy & Cookies Policy

Necessary Always Enabled

Non-necessary