Menu

Przeskocz do treści
Bezzałogowce
  • Aktualności
    • Wszystkie
    • PKW Afganistan
    • Ciekawostki
    • BSP w mediach
    • BSP na świecie
    • Wymogi dla BSP
    • Dla pilota
    • Programy dla analityków
    • Przetargi
  • Wydarzenia
    • KONFERENCJE, SPOTKANIA, TARGI
    • Konkursy i Zawody
  • Prawo
  • Galeria
  • Kontakt

Bezzałogowce

Znamy Cię tylko z widzenia

Reklama

Tagi

2012 aerostar Afganistan atak bal bezpilotowe bezpilotowy bezzałogowce bezzałogowe bezzałogowiec bezzałogowy bsl bsp dron drony dywizjon FlyEye Gdańsk iran kamera lotnictwa model mon mspo Orbiter Pakistan pilot polska powietrzne predator przetarg rq-170 samolot samoloty scaneagle sentinel statki straż uav warszawa wypadek wystawa zakup zdarzenie śmigłowiec

STANDARDY BEZZAŁOGOWEGO STATKU POWIETRZNEGO

Posted on by greg

Dynamika jaką obserwuje się w dziedzinie rozwoju bezzałogowców w Polsce, skłania do podjęcia inicjatywy określenia standardów jakimi miałyby charakteryzować się konstrukcje pretendujące do miana „bezzałogowy statek powietrzny”.

Nie chodzi o tworzenie ram prawnych dla konstrukcji, a bardziej o ochronę zarówno samych bezzałogowców, jak i o bezpieczeństwo wszystkich dookoła (tych w powietrzu i na ziemi).

Proponuję wyszczególnienie cech konstrukcji, jeśli ma ona być pełnokrwistym bezzałogowcem. Pomoże to całemu środowisku w podtrzymaniu marki.

Nie chodzi o przepisywanie instrukcji ICAO, ULC, AOPA itp., ale o bazujące na praktyce uwagi.

Proszę też, aby nie mnożyć bytów ponad konieczność, tzn. nie narzucać sobie zbyt wielkich wymagań. Pamiętajcie, że może to odbijać się czkawką w przyszłości (jeśli zacznie być tworzone Prawo). Aby zapewnić racjonalne gospodarowanie uwagami, rezerwuję sobie prawo do bieżącej oceny przysłanych propozycji.

Sugestie proszę przesyłać na adres: greg@bezzalogowce.pl

 

BEZPIECZEŃSTWO LOTÓW

1. Światła nawigacyjne – lewe czerwone, prawe zielone, umieszczone na skrzydłach lub po obu stronach kadłuba (śmigłowce). Głównym problemem budzącym obawy pozostałych użytkowników przestrzeni powietrznej jest zauważenie BSP. Umieszczanie świateł nawigacyjnych, jest krokiem w kierunku poprawy widzialności BSP, szczególnie w nocy.

2. Światło stroboskopowe – umieszczane w miejscu zapewniającym widzialność z jak największej ilości kierunków. Poprawia widzialność sprzętu w dzień. Sprawa podobna do tej ze światłami nawigacyjnymi.

CECHY KONSTRUKCYJNE

1. Sterowanie przy użyciu programu sterującego i stacji kontroli opartej na laptopie(komputerze) – Główna ideą bezzałogowców jest zdjęcie, w jak największym stopniu, z pilota ciężaru pilotowania, tak, aby mógł się skupić na realizacji misji. Szczególnie widoczne jest to w małych systemach, gdzie role pilota i operatora realizuje jedna osoba. Stosowanie aparatury znanej z modelarstwa lotniczego, nie daje tej możliwości. Aby wiec mówić o bezzałogowym statku powietrznym, należałoby aby sterowanie realizowane było przy użyciu programu sterującego (nawet jeśli obsługa jest dwuosobowa).

 

Posted in Bez kategorii | Tagged bezpieczeństwo bezpilotowe bezzałogowe statki powietrzne konstrukcje lotnictwo standardy
Proudly powered by WordPress
Theme: Flint by Star Verte LLC
Strona używa plików cookies. Dzięki nim możemy dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce. Korzystanie z naszej strony internetowej jest co do zasady możliwe bez podawania danych osobowych. Dane które pobierane automatycznie, przetwarzane są zgodnie z aktualnymi regulacjami ustawowymi dotyczącymi ochrony danych osobowych (RODO,GIODO).Accept Read More
Privacy & Cookies Policy

Necessary Always Enabled

Non-necessary