Jeden z egzemplarzy WK 450, będący w posiadaniu Armii Wielkiej, zakończył test na długotrwałość utrzymania się w powietrzu.
za flightglobal.com
W trakcie testów, prowadzonych w Centrum BSP Qinetiq West Wales, samolot Watchkeeper wylądował, po 14 godzinnym locie, z zapasem paliwa na 4 godziny.
Konfiguracja samolotu do lotu obejmowała głowicę ComPASS IV i radar SAR I-Master Viper – firmy Thales.Podczas lotu samolot wzbił się na wysokość 16000 ft (ok 4880m) oraz odleciał na odległość 115 km (ok 62 NM). Dotychczas program prób objął ok. 270 lotów (sumarycznie ok 400 godz.).
Testy operacyjne Watchkeepera będą przeprowadzone w październiku i listopadzie w Salisbury, a pierwsze loty szkolne w Wiltshire – w grudniu.
Pierwszy komplet (samoloty wraz z wyposażeniem naziemnym tzw. task line) zostanie przebazowany do Afganistanu do końca roku, tak aby gotowość operacyjną na teatrze osiągnąć do końca pierwszego kwartału 2012. Docelowo w Afganistanie ma znaleźć się sześć task line, których osiągnięcie gotowości zaplanowano na koniec 2012. Watchkeeper ma zastąpić leasingowane samoloty Hermes 450.
Program Watchkeeper obejmuje łącznie 54 samoloty i 13 naziemnych stacji sterowania (GCS).