Menu

Przeskocz do treści
Bezzałogowce
  • Aktualności
    • Wszystkie
    • PKW Afganistan
    • Ciekawostki
    • BSP w mediach
    • BSP na świecie
    • Wymogi dla BSP
    • Dla pilota
    • Programy dla analityków
    • Przetargi
  • Wydarzenia
    • KONFERENCJE, SPOTKANIA, TARGI
    • Konkursy i Zawody
  • Prawo
  • Galeria
  • Kontakt

Bezzałogowce

Znamy Cię tylko z widzenia

Reklama

Tagi

2012 aerostar Afganistan atak bal bezpilotowe bezpilotowy bezzałogowce bezzałogowe bezzałogowiec bezzałogowy bsl bsp dron drony dywizjon FlyEye Gdańsk iran kamera lotnictwa model mon mspo Orbiter Pakistan pilot polska powietrzne predator przetarg rq-170 samolot samoloty scaneagle sentinel statki straż uav warszawa wypadek wystawa zakup zdarzenie śmigłowiec

Polski śmigłowiec w bezzałogowej roli

Posted on by greg

Bezpilotowy SW-4

AgustaWestland zapowiada zbudowanie demonstratora śmigłowca bezpilotowca na bazie budowanego w PZL Świdnik SW-4. Oblot planowany jest na drugą połowę 2012.

O planach AgustaWestland – od ponad roku właściciela PZL Świdnik (Świdnik za ponad 332 mln zł, 2009-08-18) – dotyczących rozwoju śmigłowca SW-4 poinformował podczas Heli Expo w Orlando, jego prezes Giuseppe Orsi. Potwierdził w ten sposób nieoficjalne informacje, pojawiające się od połowy 2010. Demonstrator RUAV (rotorcraft unmanned aerial vehicle) na bazie SW-4 ma pokazać zdolność do bezpilotowego lotu autonomicznego. Partnerem AgustaWestland w programie ma być inna spółka należąca do koncernu Finmeccanica – Selex Galileo, która zdobyła doświadczenia w zakresie systemów bezpilotowych budując bsl Falco.

Oblot odpowiednio przebudowanego śmigłowca SW-4 jest planowany na początek 2012. Pierwsze loty mają być realizowane z załogą na pokładzie. Pierwszy lot bezpilotowy ma zostać wykonany w drugiej połowie 2012. Loty będą odbywać się nad morzem, a bezpilotowy śmigłowiec ma być budowany początkowo w wersji morskiej.

Bezpilotowy SW-4 ma iść w ślady innych załogowych śmigłowców przebudowanych na wersje bezzałogowe. Przykładem takiego rozwiązania może być Sikorsky (Schweizer) S-333, z którego powstał MQ-8B Fire Scout, i Bell 407, na którego bazie Northrop Grumman i US Navy budują większy MQ-8C.

Przyszłość załogowego SW-4 wiąże się głównie z rynkiem chińskim (Oblot SW-4 Red Eagle w ChRL, 2010-03-02).

za altair.com.pl

Posted in BSP w mediach | Tagged bezpilotowy bezzałogowy sw-4 świdnik
Proudly powered by WordPress
Theme: Flint by Star Verte LLC
Strona używa plików cookies. Dzięki nim możemy dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce. Korzystanie z naszej strony internetowej jest co do zasady możliwe bez podawania danych osobowych. Dane które pobierane automatycznie, przetwarzane są zgodnie z aktualnymi regulacjami ustawowymi dotyczącymi ochrony danych osobowych (RODO,GIODO).Accept Read More
Privacy & Cookies Policy

Necessary Always Enabled

Non-necessary