Kiedy w styczniu br. Elbit Systems zapowiedział, że samoloty Hermes 900 zostaną sprzedane do jednego z państw Ameryki Łacińskiej, w spekulacjach pojawiała się Kolumbia.
Kontrakt opiewał na dostarczenie systemu Naziemnej Uniwersalnej Stacji Sterowania (Universal Ground Control Station – UGCS) oraz modułu DCoMPASS, wraz z łączem satelitarnym.
Jednakże w tym tygodniu, pojawiła się informacja o istnieniu (od 20 grudnia 2011) projektu pozyskania bezzałogowego statku powietrznego, naziemnych elementów sterujących oraz dodatkowych modułów rozpoznawczych na potrzeby Policji Państwowej. ministerstwo Skarbu Meksyku przeznaczyło na ten cel 744 milionów pesos, czyli ok. 50 mln dolarów. Ministerstwo Skarbu precyzuje, iż chodzi o dwa samoloty, wraz z niezbędną aparaturą naziemną i dodatkowymi modułami rozpoznawczymi.
Czy Hermes 900 znajdzie się w Meksyku? Elbit Systems odmawia komentarza lecz nie jest tajemnicą, że firma ma tam dość dobrą pozycję. W 2009 roku Ministerstwo Obrony zakupiło kilka Hermesów 450 za 23,25 mln dolarów, a Policja użytkuje kilka Skylarków – I.
Hermes 450 jest podstawowym typem bezzałogowca Izraelskich Sił Zbrojnych, w których wylatał ok 300 tys godzin. Posiada zdolność do pozostawania w powietrzu przez 17 godz. (ok 20 godz.-przyp.bezzalogowce.pl) i osiągać pułap do 18 tys stóp (5500m-przyp.bezzalogowce.pl).
Z uwagi na klientów posiadających jeden lub drugi typ samolotu, Elbit Systems przeprowadził kilka lotów wspólnych podczas których samoloty obu typów pilotowane były z jednej stacji naziemnej, w tym samym czasie, przesyłając zobrazowanie wideo i informacje rozpoznawcze do stacji i pomiędzy sobą.
na podstawie: aviationweek