Menu

Przeskocz do treści
Bezzałogowce
  • Aktualności
    • Wszystkie
    • PKW Afganistan
    • Ciekawostki
    • BSP w mediach
    • BSP na świecie
    • Wymogi dla BSP
    • Dla pilota
    • Programy dla analityków
    • Przetargi
  • Wydarzenia
    • KONFERENCJE, SPOTKANIA, TARGI
    • Konkursy i Zawody
  • Prawo
  • Galeria
  • Kontakt

Bezzałogowce

Znamy Cię tylko z widzenia

Reklama

Tagi

2012 aerostar Afganistan atak bal bezpilotowe bezpilotowy bezzałogowce bezzałogowe bezzałogowiec bezzałogowy bsl bsp dron drony dywizjon FlyEye Gdańsk iran kamera lotnictwa model mon mspo Orbiter Pakistan pilot polska powietrzne predator przetarg rq-170 samolot samoloty scaneagle sentinel statki straż uav warszawa wypadek wystawa zakup zdarzenie śmigłowiec

Kolejne zgłoszenie zespołu Latajmy Bezpiecznie bezzałogowca

Posted on by greg

Na stronie zespołu Latajmy Bezpiecznie pojawiło się kolejne zgłoszenie – także dotyczące bezzałogowca. Tym samym początek roku 2014 należy niechlubnie do lotnictwa bezzałogowego. 

http://www.latajmybezpiecznie.org/zgloszenia/rok-2014/361-022014-loty-drona-w-tma

Zgłoszenie dotyczy lotu w strefie TMA, jednego z bardziej ruchliwych polskich lotnisk. Tym razem jednak nie sposób nie pokusić się na słowo komentarza do komentarza.

Zacznijmy od tego co to jest TMA.

TMA – Terminal Manouvering Area (spotyka się także rozwinięcie Terminal Control Area). Ten skrót oznacza rejon kontrolowany lotniska (lub węzłów lotnisk) i jest elementem przestrzeni kontrolowanej. Wyznacza się go w okolicach lotnisk o dużym natężeniu ruchu, dla potrzeb manewrów statków powietrznych szykujących się do podejścia do lądowania. Już samo to wskazuje jak istotną jest strefa TMA w procedurach lotniczych.

Najniższa dolna granica TMA w Polsce, to 1000 ft (stóp) – TMA Warszawa – sektor E. W pozostałych przypadkach dolne granice zaczynają się na wysokościach od 1300 ft (TMA – Zielona Góra) do 2300 ft (LTMA Katowic i Krakowa).

Rozkład TMA dookoła lotniska w Gdańsku widać na poniższym filmie (strefy niebieskie).

 

Tyle nauki, a teraz nauczka. Nie jesteśmy sami w powietrzu. Słowa zawarte na stronie zespołu latajmy bezpiecznie należy puścić w środowisko, tak żeby odbiły się echem. Jeżeli tego typu zgłoszenia będą się powtarzać lawinowo, to nastawienie lotnictwa załogowego zmieni się z wyraźnej niechęci na wrogość. Pamiętać też trzeba, że jeśli powyższymi zgłoszeniami otwarta została furtka, to w niedalekiej przyszłości będą się podobne sprawy sypać jak z rękawa, bez względu na to czy uzasadnione czy też nie. A bezzałogowce staną się przysłowiowym chłopcem do bicia.

W ten sposób zostanie zniweczony wysiłek wszystkich tych, którzy swoją działalnością starali się doprowadzić do postrzegania bezzałogowców jako naturalnej ścieżki rozwoju lotnictwa. Jak na razie najbardziej znany przypadek kolizji załogowy-bezzałogowy, wynikł z winy załogi samolotu załogowego. Przy bezmyślności jaką prezentują niektórzy, parametry tej statystyki mogą nie tylko ulec zwiększeniu, ale także odwróceniu.

 

Posted in Aktualności | Tagged dron kolejne tma warszawa zdarzenie zgłoszenie
Proudly powered by WordPress
Theme: Flint by Star Verte LLC
Strona używa plików cookies. Dzięki nim możemy dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce. Korzystanie z naszej strony internetowej jest co do zasady możliwe bez podawania danych osobowych. Dane które pobierane automatycznie, przetwarzane są zgodnie z aktualnymi regulacjami ustawowymi dotyczącymi ochrony danych osobowych (RODO,GIODO).Accept Read More
Privacy & Cookies Policy

Necessary Always Enabled

Non-necessary