W dniach 23-25.09.2011 odbyły się Międzyuczelniane Inżynierskie Warsztaty Lotnicze. Uczestników warsztatów gościł, jak co roku, Akademicki Ośrodek Szybowcowy w Bezmiechowej.
Dni Warsztatów wypełnione były wykładami specjalistów z różnych dziedzin oraz prezentacjom osiągnięć uczelni technicznych niebiorących udziału w Konkursie. Swój udział w zawodach Air Cargo Challenge 2011 przedstawiła grupa studentów z Politechniki Śląskiej. Wydarzeniem była także obecność uczniów Technicznych Zakładów Naukowych z Częstochowy, wraz ze swoim systemem.
Uwaga wszystkich uczestników koncentrowała się jednak na Konkursie na studencki bezzałogowy statek powietrzny.
W Konkursie wzięły udział w zasadzie cztery reprezentacje, z czego trzy przywiozły ze sobą samoloty mające wykonywać loty konkursowe. Po raz pierwszy na Warsztatach gościła reprezentacja Politechniki Gdańskiej. Studenci wzięli udział tylko w tej części zawodów, w której prezentowano zespoły i sprzęt konkursowy. Przedstawiali projekt bezzałogowca Heweliusz. W związku z tym, że prezentacja spełniała warunki regulaminowe, podjęto decyzję o jej ocenie. Ostatecznie ekipa PG, zakończyła udział w konkursie z wynikiem 27 punktów.
Ostatecznie do dalszej rywalizacji ruszyły trzy reprezentacje: Politechnika Rzeszowska, Politechnika Warszawska i Politechnika Wrocławska.
Wszystkie zespoły zaprezentowały systemy będące większą lub mniejszą modyfikacją maszyn znanych z dotychczasowych edycji Konkursu. Najdalej w modyfikacjach poszła politechnika Rzeszowska prezentując, samolot PR9 Tukan, będący rozwinięciem PR 5 Wiewiór.
Pogoda dopisała, gorzej ze sprawnością sprzętu. Wszystkie zespoły zanotowały awarie, w niektórych przypadkach uniemożliwiające wykonanie zadań w powietrzu. Na etapie oceny prezentacji systemów wszystkie zespoły uzyskały mniej więcej jednakową ilość punktów i w tym momencie nie było widać jednoznacznego lidera.
Czołówka sformowała się dopiero po etapie oceny dokumentacji technicznej oraz sprawdzeniu wymiarów deklarowanych i rzeczywistych. Po tym etapie w tyle pozostała Politechnika Wrocławska, której drogę do zwycięstwa przymknęła właśnie potraktowana zbyt płytko, dokumentacja. Tej samej drużynie na drodze do osiągnięcia większej ilości punktów stanęła awaria samolotu tuż po starcie, co uniemożliwiło wykonanie lotu. Pomiędzy Politechniką Warszawską i Politechniką Rzeszowską zacięta walka trwała do samego końca i po każdej z zaliczonych konkurencji punktacja zmieniała się jak w kalejdoskopie. Widać to zresztą po końcowych wynikach gdzie różnica pomiędzy drugim i pierwszym miejscem wynosiła zaledwie 2 pkt. Walka nie zamykała się na polu wzlotów, ale przeniosła się w sferę zabezpieczenia technicznego, gdzie zdolność do usuwania niesprawności grała nie mniejszą rolę niż identyfikacja znaków w trakcie lotu.
Wyniki za rok 2011 wyglądają następująco:
I miejsce – Politechnika Rzeszowska – 101 pkt
II miejsce – Politechnika Warszawska – 99 pkt
III miejsce – Politechnika Wrocławska – 63 pkt
IV miejsce – Politechnika Gdańska – 27 pkt