Menu

Przeskocz do treści
Bezzałogowce
  • Aktualności
    • Wszystkie
    • PKW Afganistan
    • Ciekawostki
    • BSP w mediach
    • BSP na świecie
    • Wymogi dla BSP
    • Dla pilota
    • Programy dla analityków
    • Przetargi
  • Wydarzenia
    • KONFERENCJE, SPOTKANIA, TARGI
    • Konkursy i Zawody
  • Prawo
  • Galeria
  • Kontakt

Bezzałogowce

Znamy Cię tylko z widzenia

Reklama

Tagi

2012 aerostar Afganistan atak bal bezpilotowe bezpilotowy bezzałogowce bezzałogowe bezzałogowiec bezzałogowy bsl bsp dron drony dywizjon FlyEye Gdańsk iran kamera lotnictwa model mon mspo Orbiter Pakistan pilot polska powietrzne predator przetarg rq-170 samolot samoloty scaneagle sentinel statki straż uav warszawa wypadek wystawa zakup zdarzenie śmigłowiec

Dęta afera

Posted on by greg

„Afera” z Euro Hawkiem wywołała lawinę komentarzy, w tym także w Polsce. Niektóre z nich wieszczyły nawet koniec programu AGS, jak np. TUTAJ.

Jednakże w lawinie słów, analiz i żalów (lub radości w zależności od punktu widzenia) wylanych nad bezzałogowcem oraz sytuacją ministra obrony RFN, trudno doszukać się pewnego arcyciekawego aspektu. Otóż… Oficjalnie powodem rezygnacji z EuroHawka mają być wysokie koszty dopuszczenia do poruszania się w przestrzeni powietrznej Niemiec (certyfikat), a głównym zarzutem w stosunku do ministra obrony – brak działań mimo wcześniejszej wiedzy na ten temat.

Rodzi się jednak pytanie, czy Euro Hawk nie jest przypadkiem wojskowym statkiem powietrznym? Patrząc na historię jego powstania i planowane przeznaczenie, wygląda na to, że jest. W tym kontekście nie podlegałby jurysdykcji EASA (European Aviation Safety Agency). A właśnie ta agencja pojawia się, w komentarzach, jako organ uzależniający wykonywanie lotów od uzyskania certyfikatu (koszt oceniony na 500-600 mln Euro).

Jeśli jest to wojskowy statek powietrzny, to i minister obrony nie ma sobie nic do zarzucenia. Prawdopodobnym jest więc, że EuroHawki pojawią się jednak na niebie, całkowicie legalnie – jako statki powietrzne lotnictwa państwowego. A jeśli tak się stanie, to tzw. afera Euro Hawka, ma szansę być zaliczona do kategorii afer sztucznie dętych.

 

Posted in Aktualności | Tagged afera certyfikat EASA Euro Hawk EuroHawk minister obrony Niemcy
Proudly powered by WordPress
Theme: Flint by Star Verte LLC
Strona używa plików cookies. Dzięki nim możemy dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce. Korzystanie z naszej strony internetowej jest co do zasady możliwe bez podawania danych osobowych. Dane które pobierane automatycznie, przetwarzane są zgodnie z aktualnymi regulacjami ustawowymi dotyczącymi ochrony danych osobowych (RODO,GIODO).Accept Read More
Privacy & Cookies Policy

Necessary Always Enabled

Non-necessary