Menu

Przeskocz do treści
Bezzałogowce
  • Aktualności
    • Wszystkie
    • PKW Afganistan
    • Ciekawostki
    • BSP w mediach
    • BSP na świecie
    • Wymogi dla BSP
    • Dla pilota
    • Programy dla analityków
    • Przetargi
  • Wydarzenia
    • KONFERENCJE, SPOTKANIA, TARGI
    • Konkursy i Zawody
  • Prawo
  • Galeria
  • Kontakt

Bezzałogowce

Znamy Cię tylko z widzenia

Reklama

Tagi

2012 aerostar Afganistan atak bal bezpilotowe bezpilotowy bezzałogowce bezzałogowe bezzałogowiec bezzałogowy bsl bsp dron drony dywizjon FlyEye Gdańsk iran kamera lotnictwa model mon mspo Orbiter Pakistan pilot polska powietrzne predator przetarg rq-170 samolot samoloty scaneagle sentinel statki straż uav warszawa wypadek wystawa zakup zdarzenie śmigłowiec

Burza

Posted on by greg

Generał Waldemar Skrzypczak powiedział z programie „Polska i Świat” – Rozważamy kwestię zastąpienia części wysiłku samolotów Su-22 przez samoloty bezpilotowe, dalekiego zasięgu z dużymi możliwościami uderzeniowymi… we środę MON zapowiedział w Powidzu, że samoloty (załogowe) Su22 nie będą modernizowane.

No i rozpętała się burza……

TUTAJ wypowiedź gen. Skrzypczaka

A poniżej niektóre odgłosy „burzy” także z zagranicy.

DZIENNIK ZBROJNY

NASZ DZIENNIK

GAZETA WYBORCZA 

ONET

RIANOVOSTI

GAZETA PRAWNA

GLOBALSECURITY.ORG

NEWSWEEK

Ale najciekawiej jest na forach.

LOTNICTWO.NET

SKYSCRAPERCITY

NIEZALEŻNE FORUM O WOJSKU

MILITARYPHOTOS.NET

Zauważyć należy, że większość głosów totalnej (negatywnej) krytyki tego pomysłu pochodzi bezpośrednio ze środowiska lotniczego, zwłaszcza wojskowego. Czy to aby nie te same obawy, które, w szczytowym wydaniu, napędzały ludzi niszczących maszyny parowe w czasach rewolucji przemysłowej w XIX w? Na myśl o tamtych czasach pukamy się w czoło, a dziś…

Skoro mamy samochody które same parkują (ba utrzymują się same na pasie ruchu), a w Londynie jeździ automatyczny pociąg podmiejski bez maszynisty (Docklands Light Railway), to czemu w Polsce nie miałoby być uderzeniowych bezzałogowych statków powietrznych. Czy tylko dlatego, że nam się to nie mieści w granicach pojmowania?

Problemy leżą gdzie indziej. Po pierwsze, gdy świat już mówi o tankowaniu w powietrzu BSP-BSP, my drepczemy w kąciku gdzie szczytem techniki jest bezzałogowiec do obserwacji z góry. 

Po drugie. Sam BSP to tylko szczyt piramidy, składającej się z wielu czynników wzajemnie się uzupełniających i przenikających. Tymczasem na razie króluje pojęcie, że – jak będziemy mieli takiego drona to już będzie gites. A tak niestety nie jest.

Totalnym przeciwnikom idei zastąpienia samolotów szturmowych przez bezzałogowce polecam (w rozumieniu rekomenduję) rozwiązanie zagadki dotyczącej pewnej broni, też stanowiącej swego czasu novum. O czym powiedziano: jest zbyt przecenianą broni, dwie sztuki na batalion piechoty to więcej niż wystarczająco, a dziś ma to każdy żołnierz (także część pilotów)?

Totalnym zwolennikom polecam (w rozumieniu rekomenduję) prześledzenie historii długopisu i wiecznego pióra.

Jest jeszcze jeden aspekt. Po raz pierwszy MON wydało z siebie konkretne wymagania w stosunku do bezzałogowych statków powietrznych w jakich upatruje szanse na realizację swoich zadań. W skrócie – szukamy bezzałogowca, który będzie robił to samo co Su-22. Konkretne, a nie dokładne, jak miało miejsce w dotychczasowych postępowaniach przetargowych. Tymczasem spotkała je za to fala totalnej krytyki, do wypominania generałowi Skrzypczakowi jego pancernej przeszłości włącznie.

A może należy brać się do roboty.

 

 

 

 

Posted in Aktualności | Tagged 22 bezpilotowe bezzałogowce drony eskadry mon Powidzu skrzypczak su su-22 Su22 trzy zastąpienie zastępuje
Proudly powered by WordPress
Theme: Flint by Star Verte LLC
Strona używa plików cookies. Dzięki nim możemy dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce. Korzystanie z naszej strony internetowej jest co do zasady możliwe bez podawania danych osobowych. Dane które pobierane automatycznie, przetwarzane są zgodnie z aktualnymi regulacjami ustawowymi dotyczącymi ochrony danych osobowych (RODO,GIODO).Accept Read More
Privacy & Cookies Policy

Necessary Always Enabled

Non-necessary