Menu

Przeskocz do treści
Bezzałogowce
  • Aktualności
    • Wszystkie
    • PKW Afganistan
    • Ciekawostki
    • BSP w mediach
    • BSP na świecie
    • Wymogi dla BSP
    • Dla pilota
    • Programy dla analityków
    • Przetargi
  • Wydarzenia
    • KONFERENCJE, SPOTKANIA, TARGI
    • Konkursy i Zawody
  • Prawo
  • Galeria
  • Kontakt

Bezzałogowce

Znamy Cię tylko z widzenia

Reklama

Tagi

2012 aerostar Afganistan atak bal bezpilotowe bezpilotowy bezzałogowce bezzałogowe bezzałogowiec bezzałogowy bsl bsp dron drony dywizjon FlyEye Gdańsk iran kamera lotnictwa model mon mspo Orbiter Pakistan pilot polska powietrzne predator przetarg rq-170 samolot samoloty scaneagle sentinel statki straż uav warszawa wypadek wystawa zakup zdarzenie śmigłowiec

BSP DLA STRAŻY POŻARNEJ

Posted on by greg

W dniu 07 lipca 2009 Komenda Wojewódzka Państwowej Straży Pożarnej w Białymstoku ogłosiła przetarg na dostawę bezzałogowego statku powietrznego. Termin dostawy 30.10.2009.

 

Parametry techniczne:

czas przebywania w powietrzu – min 90 min

udźwig – 1000 g

maksymalna wysokość lotu – min 200 m

warunki pracy: zakres temperatur – 20OC +40OC, wodoodporny, praca w atmosferze ubogiej w tlen

wyposażenie:kamera kolorowa z funkcją dzień/noc i robienia zdjęć, z rejestracją dźwięku, w mocowaniu umożliwiającym kontrolę            pochylenia, rozdzielczość kamery kolor – min 500 linii, czarno-biała min 400 linii; czułość kamery kolorowej – 0,3 lx, czarno-białej – 0,01 lx; kamera termowizyjna w mocowaniu umożliwiającym kontrolę pochylenia; sensory do pomiaru stężeń tlenu, amoniaku i dolnej granicy wybuchowości gazów wybuchowych

zasięg łączności (transmisja) – min 3 km

sterowanie – z ziemi, z możliwością lotu po wskazanych punktach, lotu po zaprogramowanej trasie, bezpieczne awaryjne lądowanie i opcja poszukiwania lepszych parametrów łączności

gwarancja – 36 miesięcy

szkolenie – w ramach dostawy 10 osób jako operatorzy i dodatkowo 3 osoby jako personel techniczny

To tylko część danych. Więcej na stronie BIP. Wydaje sie jednak, iż rozpoczyna powolny marsz BSP przez służby ratownictwa i ochrony ludności.

Zastanawiający jest fakt nieco odwróconych proporcji personelu technicznego do operatorów. Z doświadczeń, nie tylko lotnictwa bezzałogowego, wynika iż to piloci-operatorzy są mniejszością a duża ilość personelu technicznego (o rożnych specjalnościach) stanowi bazę wiedzy i doświadczenia technicznego co jest kluczową sprawa do utrzymania statków powietrznych w gotowości do użycia. Wydaje się iż proporcje te są spowodowanie brakiem praktycznego doświadczenia w użytkowaniu BSP. Jednakże takie podejście może zemścić się w przyszłości, szczególnie po upływie okresu gwarancyjnego. Obsługi i remonty BSP będa musiały spełniać reżimy podobne do statków załogowych i podejście do BSP jako do „większego modelu'”. nie ma racji bytu.

Należy także zauważyć iż producent przeszkoli personel w pilotażu i obsłudze BSP, natomiast kwestią otwartą pozostaje bezpieczeństwo lotów i certyfikacja personelu w różnych kategoriach np: frazeologia lotnicza, ruch lotniczy, obeznanie z wysokością (które to pojęcie jest abstrakcją dla ludzi którzy nigdy w powietrzu nie byli i nie zdają sobie sprawy ze zjawisk w nim zachodzących. Należy pamiętać iż tak jak inne SP jesteśmy w powietrzu gościem i rozbijanie się po nim bez pojęcia będzie stanowiło nie tylko złamanie prawa ale także realne zagrożenie dla statków załogowych i ludzi na nich latających. A to nie wróży udanej współpracy w dobie stale zwiększającego się tłoku w powietrzu.

Pozostaje także otwarta wciąż kwestia kwalifikowania (lub nie) pilotów-operatorów jako członków personelu latającego ze wszystkimi tego konsekwencjami oraz techników jako personelu technicznego lotnictwa.

Wymagania techniczne postawione przez zamawiającego skłaniają do refleksji, iż będzie to jednak coś większego niż pojawiające się, to tu, to tam, ORBITERY Wojska Polskiego. Natomiast, biorąc pod uwagę wymagany czas reakcji serwisu (48 godz) należałoby sądzić, iż przetarg jest ukierunkowany na producenta krajowego.

 Życzymy Straży Pożarnej wszystkiego najlepszego na tej „nowej drodze życia”  (wytrwałości przede wszystkim) i trzymamy kciuki za powodzenie projektu

 

 

Posted in BSP dla Podlaskiej Straży Pożarnej
Proudly powered by WordPress
Theme: Flint by Star Verte LLC
Strona używa plików cookies. Dzięki nim możemy dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce. Korzystanie z naszej strony internetowej jest co do zasady możliwe bez podawania danych osobowych. Dane które pobierane automatycznie, przetwarzane są zgodnie z aktualnymi regulacjami ustawowymi dotyczącymi ochrony danych osobowych (RODO,GIODO).Accept Read More
Privacy & Cookies Policy

Necessary Always Enabled

Non-necessary