Menu

Przeskocz do treści
Bezzałogowce
  • Aktualności
    • Wszystkie
    • PKW Afganistan
    • Ciekawostki
    • BSP w mediach
    • BSP na świecie
    • Wymogi dla BSP
    • Dla pilota
    • Programy dla analityków
    • Przetargi
  • Wydarzenia
    • KONFERENCJE, SPOTKANIA, TARGI
    • Konkursy i Zawody
  • Prawo
  • Galeria
  • Kontakt

Bezzałogowce

Znamy Cię tylko z widzenia

Reklama

Tagi

2012 aerostar Afganistan atak bal bezpilotowe bezpilotowy bezzałogowce bezzałogowe bezzałogowiec bezzałogowy bsl bsp dron drony dywizjon FlyEye Gdańsk iran kamera lotnictwa model mon mspo Orbiter Pakistan pilot polska powietrzne predator przetarg rq-170 samolot samoloty scaneagle sentinel statki straż uav warszawa wypadek wystawa zakup zdarzenie śmigłowiec

AirFair – Wszystko dla lotnictwa 2013

Posted on by greg

Tegoroczna edycja targów Air Fair – Wszystko dla lotnictwa odbyła się w dniach 17-18.05.2013 na terenie WZL2 w Bydgoszczy.

Co prawda samych egzemplarzy bezzałogowców nie było wiele, jednak dało się zauważyć, ich wpływ na wystawy, prezentacje i oferty. Tegoroczna edycja Targów stała pod znakiem zwiększonej obecności firm i reprezentacji krajów spoza wschodniej granicy Polski.

Zacznijmy od nowości. Największą spośród nich było pojawienie się bezzałogowca z Białorusi, czyli samolotu GRIF-K produkowanego przez Lotnicze Zakłady Remontowe nr 558 z Baranowicz (Białoruś).

Reklama samolotu nie odbiega od standardowych zadań bezzałogowców, a więc ogólnie: obserwacja, przeszukiwanie, poszukiwanie, rozpoznanie itp. nad lądem i nad wodą.

Podstawowe parametry samolotu:

długość – 3,5 m

wysokość – 1,15 m

rozpiętość skrzydeł – 5,7 m

MTOM – 120 kg

prędkość maksymalna – 165 km/h

długotrwałość lotu – 5 godz (lub 8 godz w zależności od tego kogo zapytać)

zasięg – ponad 100 km

pułap maksymalny – 4000 m

Niestety, w czasie targów nie była prezentowana stacja kierowania, a sprawy związane z łącznością określono jako tajemnicę przedsiębiorstwa.

Konstrukcja samolotu jest w układzie dwubelkowym i na pierwszy rzut oka przypomina Aerostara. Kadłub stanowi przednią część. Rozmieszczone są w nim podzespoły sterowania, komputer pokładowy, urządzenia związane z czujnikami oraz zbiornik paliwa. W tylnej części kadłuba znajdują się skrzydła. Sam kadłub kończy się zespołem silnikowo-śmigłowym (ZSS) i trójłopatowym śmigłem. Do skrzydła zamocowane są dwie belki ogonowe, które łączą się dalej przechodzą w układ, połączonych ze sobą stateczników pionowych i poziomego. Statecznik poziomy łączy ze sobą dwa stateczniki pionowe. Beli ogonowe osłaniają ZSS, co zabezpiecza przed uszkodzeniami śmigła oraz stanowi barierę dla personelu podczas prac technicznych na ziemi. Tylna część kadłuba jest wyprofilowana tak, że w przekroju pionowym ma kształt zbliżony do krzyża. Ostatnim elementem kadłuba jest (odwrócony) pierścień Townenda, zwiększający przepływ powietrza dookoła głowic silnika, a tym samym poprawiający chłodzenie.

Skrzydła są zakończone wingletami i nie posiadają innych urządzeń mechanizacji płata, jak tylko lotki. GRIF-K ma stałe, trójpodporowe (trójkołowe – z kółkiem przednim) podwozie. Kamera umieszczona jest w dolnej, środkowej części kadłuba.

Uralskie Zakłady Optyczno-mechaniczne zaprezentowały ofertę kamer, mogących mieć zastosowanie w lotnictwie bezzałogowym.

Kolejnym gościem zagranicznym, związanym z dronami, był izraelski koncern IAI. Obecność była spowodowana trwającymi procedurami wyposażenia polskich Sił Zbrojnych w bezzałogowce różnych klas.

ITWL zaprezentował kilka rozwiązań bezzałogowych, w tym model śmigłowca ILX-27.

Na stoisku PIMCO, pojawił się plakat reklamujący samolot Żuraw, rozwijany przez Politechnikę Poznańską.

Politechnika Wrocławska wystawiła się z tunelem służącym do badań aerodynamicznych wraz z zestawem kadłubów przy badaniu których tunel był wykorzystywany.

Samolot pływający SARYS, zaprezentowało Konsorcjum Naukow-Przemysłowe (Politechniki Wrocławska, Białostocka, Rzeszowska, ITWL, Bumar S.A. i Bumar Elektronika).

Warsztaty Techniki Lotniczej z Torunia pokazywały stanowisko diagnostyczne do BSP Orbiter.

Zespół Szkół Mechanicznych z Bydgoszczy

Na koniec, ukłon w stronę matecznika wojskowych bezzałogowców – śmigłowiec Mi24 (niestety załogowy) z 1 Brygady Lotnictwa Wojsk Lądowych, w skład której wchodzi dywizjon rozpoznania powietrznego.

Posted in Targi, Konferencje | Tagged Airfair bezałogowe Bydgoszcz dla drony lotnictwa lotnisko samolot targi wszystko
Proudly powered by WordPress
Theme: Flint by Star Verte LLC
Strona używa plików cookies. Dzięki nim możemy dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce. Korzystanie z naszej strony internetowej jest co do zasady możliwe bez podawania danych osobowych. Dane które pobierane automatycznie, przetwarzane są zgodnie z aktualnymi regulacjami ustawowymi dotyczącymi ochrony danych osobowych (RODO,GIODO).Accept Read More
Privacy & Cookies Policy

Necessary Always Enabled

Non-necessary