Menu

Przeskocz do treści
Bezzałogowce
  • Aktualności
    • Wszystkie
    • PKW Afganistan
    • Ciekawostki
    • BSP w mediach
    • BSP na świecie
    • Wymogi dla BSP
    • Dla pilota
    • Programy dla analityków
    • Przetargi
  • Wydarzenia
    • KONFERENCJE, SPOTKANIA, TARGI
    • Konkursy i Zawody
  • Prawo
  • Galeria
  • Kontakt

Bezzałogowce

Znamy Cię tylko z widzenia

Reklama

Tagi

2012 aerostar Afganistan atak bal bezpilotowe bezpilotowy bezzałogowce bezzałogowe bezzałogowiec bezzałogowy bsl bsp dron drony dywizjon FlyEye Gdańsk iran kamera lotnictwa model mon mspo Orbiter Pakistan pilot polska powietrzne predator przetarg rq-170 samolot samoloty scaneagle sentinel statki straż uav warszawa wypadek wystawa zakup zdarzenie śmigłowiec

Polskie Aerostary zwiększą zdolności operacyjne

Posted on by greg

Avi Leumi (Aeronautics Defence Systems) oznajmił, iż w ciągu najbliższych miesięcy, systemy Aerostar uzyskają pełną zdolność do wykonywania startów i lądowań w trybie automatycznym.

Polskie Siły Zbrojne zakupiły dwa systemy Aerostar, za łączną kwotę 35 mln dolarów (US), mające stanowić wsparcie polskich jednostek w ISAF w Afganistanie.

Izraelska firma przyspieszyła prace nad unowocześnieniem programu sterującego, co ma umożliwić automatyczne podejście do lądowania i lądowanie, przy silnym wietrze.

Samolot Aerostar ma długość – 4,5 m, rozpiętość skrzydeł – 7,5 m, a MTOW –  210 kg.Czas przebywania w powietrzu wynosi 12 godz., a prędkość przelotowa 60 kts.

za flightglobal.com

 

W sumie możnaby się cieszyć, gdyby nie fakt, że system ATOL (Automatic Take Off and Landing), był jednym z punktów specyfikacji przetargowej, a min. niemożność potwierdzenia tej cechy, spowodowała odsuniecie w czasie przejęcia systemów przez Siły Zbrojne. Brak ATOL wymusza wykorzystanie pilotów zewnętrznych (external pilots) wykonujących starty i lądowania ręcznie.

Na dzień dzisiejszy systemy Aerostar rutynowo wykonują loty rozpoznawcze na korzyść polskiego kontyngentu ISAF. Obsługę zapewnia personel wynajęty przez Producenta, dublowany jest przez polski personel (pilotów, operatorów i techników) z dywizjonu rozpoznania powietrznego.

Fakt, że sprzęt pozostaje własnością Producenta, powoduje, że strona polska nie ponosi kosztów jego użytkowania, a jednocześnie cały czas zbiera doświadczenia praktyczne. Oczywiście nie może to być rozwiązaniem docelowym, ale na razie, zyski w postaci doświadczenia personelu, wydają się być większe niż przy pospiesznym przyjęcie sprzętu do Sił Zbrojnych. Doświadczenie to ma szanse zaprocentować w bieżącym roku, w którym bezzałogowce są jednym z głównych priorytetów MON.

Posted in PKW Afganistan | Tagged Aeronautics aerostar atol loty pełna polskie przetarg rozpoznanie Siły Zbrojne zdolność
Proudly powered by WordPress
Theme: Flint by Star Verte LLC
Strona używa plików cookies. Dzięki nim możemy dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce. Korzystanie z naszej strony internetowej jest co do zasady możliwe bez podawania danych osobowych. Dane które pobierane automatycznie, przetwarzane są zgodnie z aktualnymi regulacjami ustawowymi dotyczącymi ochrony danych osobowych (RODO,GIODO).Accept Read More
Privacy & Cookies Policy

Necessary Always Enabled

Non-necessary