Menu

Przeskocz do treści
Bezzałogowce
  • Aktualności
    • Wszystkie
    • PKW Afganistan
    • Ciekawostki
    • BSP w mediach
    • BSP na świecie
    • Wymogi dla BSP
    • Dla pilota
    • Programy dla analityków
    • Przetargi
  • Wydarzenia
    • KONFERENCJE, SPOTKANIA, TARGI
    • Konkursy i Zawody
  • Prawo
  • Galeria
  • Kontakt

Bezzałogowce

Znamy Cię tylko z widzenia

Reklama

Tagi

2012 aerostar Afganistan atak bal bezpilotowe bezpilotowy bezzałogowce bezzałogowe bezzałogowiec bezzałogowy bsl bsp dron drony dywizjon FlyEye Gdańsk iran kamera lotnictwa model mon mspo Orbiter Pakistan pilot polska powietrzne predator przetarg rq-170 samolot samoloty scaneagle sentinel statki straż uav warszawa wypadek wystawa zakup zdarzenie śmigłowiec

Irański bezzałogowy bombowiec?

Posted on by greg

W ostatnim dniu 2011 roku, Internet obiegła notka pt. „Oto czym zablokujemy Cieśninę Ormuz” (This is how we’ll close the Strait of Hormuz), przedstawiająca irański sprzęt wojskowy przewidywany do użycia we wspomnianym celu.

Wśród prezentowanego sprzętu znalazł się irański samolot bezzałogowy typu Karrar. Przyjmuje się, ze projekt rozwijany był od roku 2003. Oficjalna prezentacja samolotu miała miejsce w sierpniu 2010. W czasie prezentacji, prezydent Iranu określił go jako „ambasadora śmierci” dla wszystkich wrogów Iranu.

Karrar – bezzałogowy bombowiec dalekiego zasięgu. Samolot ma kadłuba w kształcie cygara oraz małe skrzydła umieszczone w dolnej części kadłuba. Napęd stanowi silnik odrzutowy typu Toloue, natomiast nie ma pewności która wersja zastała zamontowana (Toloue-4 czy Toloue-5).

Samolot startuje z wyrzutni z rakietowym systemem wspomagającym (RATO – rocket assisted take off). Lądowanie odbywa się przy użyciu poduszki powietrznej i spadochronu. Zasięg wynoszący 1000 km oraz pakiet zadań do jakich został zaprojektowany, każe sądzić, iż bezzałogowiec ma system lotu wg profilu terenu. Wskazują też na to informacje, iż samolot posiada właściwości stealth, przy braku charakterystycznych zewnętrznych cech konstrukcyjnych.

Samolot może przenosić jedną bombę o wadze ok 240 kg (np. Sadid-1) lub dwie bomby po 120 kg każda. Pojawiają się także spekulacje na temat przenoszenia rakiet powietrze-powietrze.

Nie ma jasnych informacji na temat ilości wersji w jakich Karrar jest produkowany. Dotychczas opublikowane zdjęcia pokazują, że jest ich kilka lub też, jest jedna, ale o konstrukcji modułowej. Może więc być przygotowany do szeregu rodzaju misji, w tym także do użycia jako pocisk manewrujący.

Dane taktyczno-techniczne:

długość – ok. 5,5 m

rozpiętość – ok. 3,5 m

prędkość maksymalna – 900 km/h

promień działania – ok 300 km

zasięg – 1000 km

pułap – do ok 6-7 km

Patrząc na samolot Karrar trudno nie oprzeć się myśli o podobieństwie tej konstrukcji do celu powietrznego BQM-126A (Beech).

zdj:defence.pk

 

 

Posted in Aktualności | Tagged bezpilotowiec bezpilotowy bezzałogowiec bezzałogowy blokada bombowiec cieśnina dron drony internet iran irański karar karrar Ormuz skrzydła wojskowy zasięg
Proudly powered by WordPress
Theme: Flint by Star Verte LLC
Strona używa plików cookies. Dzięki nim możemy dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce. Korzystanie z naszej strony internetowej jest co do zasady możliwe bez podawania danych osobowych. Dane które pobierane automatycznie, przetwarzane są zgodnie z aktualnymi regulacjami ustawowymi dotyczącymi ochrony danych osobowych (RODO,GIODO).Accept Read More
Privacy & Cookies Policy

Necessary Always Enabled

Non-necessary