Menu

Przeskocz do treści
Bezzałogowce
  • Aktualności
    • Wszystkie
    • PKW Afganistan
    • Ciekawostki
    • BSP w mediach
    • BSP na świecie
    • Wymogi dla BSP
    • Dla pilota
    • Programy dla analityków
    • Przetargi
  • Wydarzenia
    • KONFERENCJE, SPOTKANIA, TARGI
    • Konkursy i Zawody
  • Prawo
  • Galeria
  • Kontakt

Bezzałogowce

Znamy Cię tylko z widzenia

Reklama

Tagi

2012 aerostar Afganistan atak bal bezpilotowe bezpilotowy bezzałogowce bezzałogowe bezzałogowiec bezzałogowy bsl bsp dron drony dywizjon FlyEye Gdańsk iran kamera lotnictwa model mon mspo Orbiter Pakistan pilot polska powietrzne predator przetarg rq-170 samolot samoloty scaneagle sentinel statki straż uav warszawa wypadek wystawa zakup zdarzenie śmigłowiec

Nowelizacja Ustawy Prawo Lotnicze

Posted on by greg

W dniu 18.09.2011 weszła w życie Ustawa z dnia 30.06.2011 o zmianie ustawy – Prawo lotnicze i niektórych innych ustaw (Dz. U. nr 170, poz 1015). Ustawa zawiera kilka zapisów odnoszących się do bezzałogowych statków powietrznych. Poniżej tekst nowelizacji (za sejm.gov.pl).

Poniżej fragmenty nowelizacji odnoszące się bezpośrednio do bezzałogowych statków powietrznych.

 

56) w art. 95:

a) w ust. 2:

– pkt 4 otrzymuje brzmienie:

„4) pilot statku powietrznego o maksymalnej masie startowej (MTOM) do 495 kg;”,

– uchyla się pkt 5,

– dodaje się pkt 5a w brzmieniu:

„5a) operator bezzałogowego statku powietrznego używanego w celach innych niż rekreacyjne lub sportowe;”,

 

 

b) w ust. 3:

– pkt 4 otrzymuje brzmienie:

„4) pilot statku powietrznego o maksymalnej masie startowej (MTOM) do 495 kg – ukończone 16 lat, wykształcenie co najmniej gimnazjalne albo równorzędne oraz zgoda opiekunów prawnych;”,

– po pkt 5 dodaje się pkt 5a w brzmieniu:

„5a) operator bezzałogowego statku powietrznego używanego w celach innych niż rekreacyjne lub sportowe – ukończone 18 lat, posiadanie co najmniej średniego wykształcenia;”,

 

79) art. 126 otrzymuje brzmienie:

„Art. 126. 1. W polskiej przestrzeni powietrznej mogą być wykonywane loty bezzałogowych statków powietrznych.

2.  Bezzałogowy statek powietrzny (UAV) musi być wyposażony w takie same urządzenia umożliwiające lot, nawigację i łączność jak załogowy statek powietrzny wykonujący lot z widocznością (VFR) lub według wskazań przyrządów (IFR) w określonej klasie przestrzeni powietrznej. Odstępstwa mające zastosowanie w tym zakresie dla załogowych statków powietrznych stosuje się jednakowo do bezzałogowych statków powietrznych (UAV).

3.  Loty bezzałogowych statków powietrznych wyposażonych zgodnie z ust. 2 mogą być wykonywane na podstawie złożonego planu lotu, w sposób i zgodnie z warunkami, o których mowa w ust. 5, z zastrzeżeniem art. 149.

4.  Loty bezzałogowych statków powietrznych nieposiadających wyposażenia, o których mowa w ust. 2, mogą być wykonywane w strefach wydzielanych z ogólnodostępnej dla lotnictwa przestrzeni powietrznej, z uwzględnieniem przepisów wydanych na podstawie art. 121 ust. 5.

5.  Minister właściwy do spraw transportu w porozumieniu z Ministrem Obrony Narodowej określi, w drodze rozporządzenia, szczegółowy sposób i warunki wykonywania lotów przez bezzałogowe statki powietrzne w polskiej przestrzeni powietrznej oraz procedury współpracy operatorów tych statków z instytucjami zapewniającymi służby ruchu lotniczego, uwzględniając zasady bezpiecznego korzystania z przestrzeni powietrznej.”;

 

2.2. Licencje i świadectwa kwalifikacji pozostałych członków personelu lotniczego

 

Rodzaj czynności urzędowej

Wysokość opłaty lotniczej w zł

 

6. Wydanie świadectwa kwalifikacji po raz pierwszy lub jego przywrócenie dla:

 

1) pilota lotni, pilota paralotni, pilota motolotni, pilota statku powietrznego o maksymalnej masie startowej (MTOM) do 495 kg, skoczka spadochronowego, operatora bezzałogowego statku powietrznego używanego w celach innych niż rekreacyjne lub sportowe

 

2) informatora służby informacji powietrznej lub informatora lotniskowej służby informacji powietrznej

 


 

40

 

 

 

40

 

7. Każde następne wydanie świadectwa kwalifikacji dla:

 

1) pilota lotni, pilota paralotni, pilota motolotni, pilota statku powietrznego o maksymalnej masie startowej (MTOM) do 495 kg, skoczka spadochronowego, operatora bezzałogowego statku powietrznego używanego w celach innych niż rekreacyjne lub sportowe

 

2) informatora służby informacji powietrznej lub informatora lotniskowej służby informacji powietrznej

 

 

 

40

 

 

 

40

 

 

 

 

1.2. Egzaminy praktyczne na licencje i świadectwa kwalifikacji oraz uprawnienia do nich wpisywane

Rodzaj czynności urzędowej

Wysokość opłaty lotniczej w zł

3. Przeprowadzenie egzaminu praktycznego kandydatów na członków personelu lotniczego oraz członków personelu lotniczego na świadectwo kwalifikacji dla:

 

pilota lotni

 

pilota paralotni

 

pilota motolotni i motoparalotni

 

pilota statku powietrznego o maksymalnej masie startowej (MTOM) do 495 kg

 

pilota – operatora modelu latającego

 

skoczka spadochronowego

 

operatora bezzałogowego statku powietrznego używanego w celach innych niż rekreacyjne lub sportowe

 

pilota wiatrakowca ultralekkiego

 

mechanika poświadczenia obsługi statku powietrznego

 

informatora służby informacji powietrznej

 

informatora lotniskowej służby informacji powietrznej

 

 

 

60

40

60

 

60

20

40

 

100

60

100

 100

 60

 

 

 

Posted in Wymogi dla BSP | Tagged bezpilotowe bezzałogowe lotnicze loty nowelizacja powietrzne prawo statki
Proudly powered by WordPress
Theme: Flint by Star Verte LLC
Strona używa plików cookies. Dzięki nim możemy dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce. Korzystanie z naszej strony internetowej jest co do zasady możliwe bez podawania danych osobowych. Dane które pobierane automatycznie, przetwarzane są zgodnie z aktualnymi regulacjami ustawowymi dotyczącymi ochrony danych osobowych (RODO,GIODO).Accept Read More
Privacy & Cookies Policy

Necessary Always Enabled

Non-necessary