Menu

Przeskocz do treści
Bezzałogowce
  • Aktualności
    • Wszystkie
    • PKW Afganistan
    • Ciekawostki
    • BSP w mediach
    • BSP na świecie
    • Wymogi dla BSP
    • Dla pilota
    • Programy dla analityków
    • Przetargi
  • Wydarzenia
    • KONFERENCJE, SPOTKANIA, TARGI
    • Konkursy i Zawody
  • Prawo
  • Galeria
  • Kontakt

Bezzałogowce

Znamy Cię tylko z widzenia

Reklama

Tagi

2012 aerostar Afganistan atak bal bezpilotowe bezpilotowy bezzałogowce bezzałogowe bezzałogowiec bezzałogowy bsl bsp dron drony dywizjon FlyEye Gdańsk iran kamera lotnictwa model mon mspo Orbiter Pakistan pilot polska powietrzne predator przetarg rq-170 samolot samoloty scaneagle sentinel statki straż uav warszawa wypadek wystawa zakup zdarzenie śmigłowiec

AWARIE W POWIETRZU-DZIAŁAJ ZORGANIZOWANIE

Posted on by greg

„Brak Uplinku, odległość 20, kierunek 130…” taki komunikat zawsze powoduje wzmożone wydzielanie potu i poddenerwowanie przed monitorem.

Awarie w powietrzu zdarzają się na każdym sprzęcie, nawet najlepszym. W lotnictwie stanowią przedmiot niezliczonych analiz i są źródłem potężnej ilości zarządzeń i biuletynów, składających się na pojęcie „bezpieczeństwa lotów”. W lotnictwie bezzałogowym, do obszaru awarii technicznych dodać trzeba niesprawności stacji naziemnej i strumieni łączności. 

Przygotowanie naziemne ma na celu ograniczenie możliwości wystąpienia awarii, jednakże w razie wystąpienia problemów w powietrzu, poradzenie sobie z nimi leży w zakresie odpowiedzialności pilota. Awarie w powietrzu należą do grupy przypadków szczególnych w locie i wymagają podejmowania szybkich ,a jednocześnie racjonalnych decyzji. Zastosowanie starego przysłowia lotniczego „w razie problemów utrzymuj wysokość, nikt jeszcze nie zderzył się z niebem” to tylko część pracy jaką trzeba wykonać. Nie pomaga świadomość, iż na pokładzie mamy ograniczoną ilość paliwa czy też wyczerpujące się źródła zasilania. Działanie pilota ukierunkowane jest na: rozwiązanie problemu – w najkrótszym czasie – przy jak najmniejszym wydatkowaniu energii dostępnej na pokładzie statku powietrznego. Dlatego też, usuwanie awarii zostało ujęte w ramy metodyki postępowania w przypadkach szczególnych.

Metodyka jest wspólna dla wszystkich bezzałogowych statków powietrznych, jednak czynności w jej ramach realizowane, zależą już od typu BSP.

W przypadku zaistnienia awarii, działanie pilota jest ukierunkowane na trzy, następujące po sobie cele:

USUNĄĆ AWARIĘ, a jeśli nie to …

DOPROWADZIĆ DO LĄDOWANIA W WYBRANYM WCZEŚNIEJ LĄDOWISKU, a jeśli nie to…

LĄDOWAĆ AWARYJNIE W TERENIE PRZYGODNYM

Metodyczne postępowanie, z jednej strony daje pilotowi pewność siebie w najbardziej krytycznym momencie lotu, z drugiej pozwala zrealizować wszystkie czynności ratownicze i je zweryfikować.

Na metodykę składa się pięć punktów wraz z definicjami oraz czynności do wykonania przez załogę. Wyuczenie się punktów metodyki, jest warunkiem koniecznym, lecz niewystarczającym. Kluczem do właściwego stosowania jest trening. Trening postępowania w sytuacjach awaryjnych jest okresowy i wynika z bieżącego programu podtrzymywania nawyków personelu.

Nauczanie metodyki w ramach szkolenia podstawowego stanowi o standardzie bezzałogowca. Jeśli zastosowanie procedur ratowniczych nie doprowadzi do usunięcia awarii, w zakresie odpowiedzialności pilota jest zminimalizowanie skutków ewentualnego wypadku.

Systemowe podejście do awarii zmniejsza prawdopodobieństwo sytuacji w których zastosowanie ma inne lotnicze przysłowie „Wszytko czego teraz trzeba to: wysokość która jest nad Tobą, dystans który jest za Tobą i trzy sekundy temu…”

Posted in Dla pilota | Tagged awarie bezzałogowe metodyka powietrze
Proudly powered by WordPress
Theme: Flint by Star Verte LLC
Strona używa plików cookies. Dzięki nim możemy dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce. Korzystanie z naszej strony internetowej jest co do zasady możliwe bez podawania danych osobowych. Dane które pobierane automatycznie, przetwarzane są zgodnie z aktualnymi regulacjami ustawowymi dotyczącymi ochrony danych osobowych (RODO,GIODO).Accept Read More
Privacy & Cookies Policy

Necessary Always Enabled

Non-necessary