Menu

Przeskocz do treści
Bezzałogowce
  • Aktualności
    • Wszystkie
    • PKW Afganistan
    • Ciekawostki
    • BSP w mediach
    • BSP na świecie
    • Wymogi dla BSP
    • Dla pilota
    • Programy dla analityków
    • Przetargi
  • Wydarzenia
    • KONFERENCJE, SPOTKANIA, TARGI
    • Konkursy i Zawody
  • Prawo
  • Galeria
  • Kontakt

Bezzałogowce

Znamy Cię tylko z widzenia

Reklama

Tagi

2012 aerostar Afganistan atak bal bezpilotowe bezpilotowy bezzałogowce bezzałogowe bezzałogowiec bezzałogowy bsl bsp dron drony dywizjon FlyEye Gdańsk iran kamera lotnictwa model mon mspo Orbiter Pakistan pilot polska powietrzne predator przetarg rq-170 samolot samoloty scaneagle sentinel statki straż uav warszawa wypadek wystawa zakup zdarzenie śmigłowiec

150 metrów myślenia.

Posted on by greg

Jesień jest porą roku nie bez podstaw kojarzoną z nielotną pogodą. Zwiększa się więc podświadome chęć bezwzględnego wykonywania lotów z wykorzystaniem okienek dobrej pogody. Tym bardziej należy przywołać zasady samokontroli podczas podejmowania decyzji do startu i lotu tak, aby stanowić jak najmniejsze zagrożenie dla załogowych. Że zagrożenie jest realne dowodzą przykłady zdarzeń lotniczych oraz przesłanki od jakich zaczyna roić się w doniesieniach medialnych. I tutaj dochodzimy do postawy z jaką spotkałem się w ostatnich tygodniach kilkukrotnie.

Goszcząc na różnego rodzaju imprezach/piknikach/seminariach/konferencjach miałem okazję spotkać się z postawą którą ogólnie opiszę w postaci dialogu:

– ….i tutaj tego no latamy, bo przecież do 150 m możemy latać bez żadnych ograniczeń…

– Jak to do 150 m nie ma ograniczeń

– No tak powiedziano na szkoleniu.

– Czyli co dokładnie powiedziano?

– Że załogowe nie mogą latać poniżej 150 m nad ziemią, więc do 150 m my możemy sobie latać bez ograniczeń.

Wyjaśnijmy. To że załogowe mają ograniczenia w lataniu nad pewnymi obszarami nie znaczy, że my możemy tam latać bez ograniczeń. Minimalna wysokość lotu 150 metrów nad lądem lub wodą wynika z przepisów wykonywania lotów z widocznością (czyli VFR -Visual Flight Rules). Nie dotyczy to wszystkich rejonów, ponieważ np. nad gęstą zabudową miast i osiedli lub nad zgromadzeniami osób na wolnym powietrzu jest to 300 m nad przeszkodą znajdującą się 600 m od statku powietrznego. Są też inne ograniczenia co do wysokości minimalnej…

…ale to nie znaczy, że nie ma ograniczeń w lataniu dronami do 150 m !!!!!

Tak samo jak to, że sąsiad nie ma płotu, nie znaczy, że mogę jeździć/parkować na jego trawniku bez ograniczeń.

Dlatego polecam uwadze operatorom (pilotom) już certyfikowanym, kandydatom na operatorów (pilotów) oraz kandydatom na kandydatów sprawę minimalnych wysokości. Dla jednym może to być test rozumienia własnej roli w powietrzu dla innych test ośrodka szkoleniowego, w którym zamierzają wykupić nietanie szkolenie.

A na koniec – te 150 m też nie jest bezwarunkowe, ponieważ za zgodą organu ruchu lotniczego statek powietrzny (załogowy) może poruszać się poniżej tego minimum. A kto często (coraz częściej) korzysta z tego prawa? Brawo Pan w ostatniej ławce – Lotnicze Pogotowie Ratunkowe.

GT.

Posted in Aktualności
Proudly powered by WordPress
Theme: Flint by Star Verte LLC
Strona używa plików cookies. Dzięki nim możemy dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce. Korzystanie z naszej strony internetowej jest co do zasady możliwe bez podawania danych osobowych. Dane które pobierane automatycznie, przetwarzane są zgodnie z aktualnymi regulacjami ustawowymi dotyczącymi ochrony danych osobowych (RODO,GIODO).Accept Read More
Privacy & Cookies Policy

Necessary Always Enabled

Non-necessary