Menu

Przeskocz do treści
Bezzałogowce
  • Aktualności
    • Wszystkie
    • PKW Afganistan
    • Ciekawostki
    • BSP w mediach
    • BSP na świecie
    • Wymogi dla BSP
    • Dla pilota
    • Programy dla analityków
    • Przetargi
  • Wydarzenia
    • KONFERENCJE, SPOTKANIA, TARGI
    • Konkursy i Zawody
  • Prawo
  • Galeria
  • Kontakt

Bezzałogowce

Znamy Cię tylko z widzenia

Reklama

Tagi

2012 aerostar Afganistan atak bal bezpilotowe bezpilotowy bezzałogowce bezzałogowe bezzałogowiec bezzałogowy bsl bsp dron drony dywizjon FlyEye Gdańsk iran kamera lotnictwa model mon mspo Orbiter Pakistan pilot polska powietrzne predator przetarg rq-170 samolot samoloty scaneagle sentinel statki straż uav warszawa wypadek wystawa zakup zdarzenie śmigłowiec

FLYEYE NA KONFERENCJI GEOSYSTEMS

Posted on by greg

W trakcie odbywającej się w Zielonce (koło Warszawy) V Konferencji naukowo-technicznej „ZASTOSOWANIA TECHNIK OBSERWACJI ZIEMI” oraz  Konferencji użytkowników oprogramowania ERDAS, odbył się pokaz w locie bezzałogowego statku powietrznego FLYEYE firmy WB ELECTRONICS.

Pokaz stanowił część prezentacji pod wspólnym tytułem „Tradycja i nowoczesność” będącej wyrazem zbiegających się trzech jubileuszy firmy Geosystems.

W trakcie pokazu zaprezentowany został start platformy, zobrazowanie obrazu z kamery oraz pokaz lądowania.

System FLYEYE stanowi jedną z kilku odpowiedzi polskich konstruktorów na zakupy przez MON systemów izraelskich.

Start odbywa się z ręki, ale dzięki dużemu ciągowi platforma natychmiast unosi się stromo w powietrze. Pozwala to, w założeniu, na starty z bardzo ograniczonych przestrzeni (podwórka itp). Kształt platformy przypomina szybowiec, dzięki czemu do minimum zostaje ograniczone używanie silnika w trakcie lotu.

System lądowania składa się z dwóch głównych faz. W fazie pierwszej zrzucana jest kamera lądująca na spadochronie, w drugiej fazie następuje lądowanie platformy w trybie samolotowym (ok 10 m od głowicy).

System FLYEYE brał udział w ćwiczeniu pk. BORSUK-10, podczas którego podjęta została próba integracji różnych systemów umożliwiających pracę w środowisku sieciocentrycznym.

Podstawowe dane systemu są następujące:

          rozpiętość skrzydeł –  3,9 m;  masa startowa – 11 kg; długotrwałość lotu – 2- 4 h; zasięg – ok. 25 km; prędkość – płynnie regulowana, do 170 km/h.

Tyle dane taktyczno-techniczne, o których można przeczytać także w czasopismach poświęconych technice wojskowej. Prawdziwą „szkołę ognia”, dla sprzętu, a tym samym jego realną wartość, może zapewnić tylko oddanie go do oceny (tj sprawdzenie w locie) przez doświadczony personel, posiadający praktyczny nalot na podobnym sprzęcie.

System stanowi ciekawą propozycję, jednakże z doświadczeń lotnictwa bezzałogowego wynikają wnioski stające często naprzeciw wypracowanym koncepcjom. Dotyczy to min. skuteczności systemów lądowania opartych na spadochronach która to skuteczność ulega obniżeniu w warunkach innych niż Polska czyli np. Afganistan.

Dobór kształtu platformy, zapewne skuteczny w warunkach polskich, może stanowić przeszkodę w użytkowaniu systemu w warunkach afgańskich, gdzie ciągle wiejące wiatry o zmiennych kierunkach i prędkościach powodują powstanie ekstremalnie trudnych warunków do wykonywania zadań i wogóle utrzymania się lekkich platform w powietrzu.

PREFLIGHT


Przygotowanie do startu


Tuż przed startem

Start platformy

Zdjęcia: Rafał Dąbrowski

Posted in BSP w mediach
Proudly powered by WordPress
Theme: Flint by Star Verte LLC
Strona używa plików cookies. Dzięki nim możemy dostosować stronę do Twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce. Korzystanie z naszej strony internetowej jest co do zasady możliwe bez podawania danych osobowych. Dane które pobierane automatycznie, przetwarzane są zgodnie z aktualnymi regulacjami ustawowymi dotyczącymi ochrony danych osobowych (RODO,GIODO).Accept Read More
Privacy & Cookies Policy

Necessary Always Enabled

Non-necessary